Dags att börja träna!

Senaste året har inte varit bra för min kropp. Jag har varit extremt lat och inte gjort det minsta lilla för att motionera eller på annat sätt träna. Det har också visat sig på vågen som stadigt har ökat sitt värde och på magen som inte är platt som jag skulle önska.

Nu är det i alla fall nog! I sommar ska jag kunna ta av mig tröjan på stranden utan att skämmas. Likkan har tjatat på mig länge om att vi bör skaffa en motionscykel och nu slog jag nyss till på en. Köpte den billigaste jag hittade och testade den för första gången igår.

Det märks att det är en budget cykel eftersom den inte har något riktigt hjul som spinner runt som man sätter motståndet på. Istället är det magnetiskt motstånd som visserligen är bra eftersom cykeln är knäpptyst när man cyklar, men motståndet är inte jämt hela tiden vilket känns konstigt, men det duger. Jag ska i alla fall cykla en mil per dag till att börja med, vilket jag gjorde igår och idag, men senare framöver cykla lite längre.

Här är skönheten



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0