Bilbesiktning

I dag var det dags för att besikta bilen och jag var orolig. Inte för att jag trodde att det var några större fel på bilen, men därför att mina tre tidigare bilar jag har haft inte har gått igenom besiktningen. Mycket riktigt så var min oro befogad för varför ska jag sluta att misslyckas nu när det har gått så bra att misslyckas förut? image44

Det jag fick anmärkning på var:
  •  För lågt ställd lykta höger
  •  Defekt styrled vänster
  •  Dåligt fastsatt batteri
Det första jag gjorde var att åka iväg på volvo och köpa en styrled. Därefter åkte jag och en kompis iväg och bytte den samt fixade ljusinställningen som för övrigt hade låst sig så den inte gick att ställa, samt spände fast batteriet med ett vanligt bälte. Därefter åkte vi till bilprovningen igen och då gick den igenom. image45 One more year baby, one more year!
                                                         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0