Bada i Östersund

I helgen var jag och Likkan och hälsade på min mamma i Östersund. Det blev julshoppande och allmänt shoppande som mat m.m. Utöver det så ville vi testa hur storsjöbadet hade blivit efter ombyggnationen så vi begav oss dit efter 12-tiden på lördagen.

Jag har läst en del i tidningen om hur mycket pengar som har plöjts ner i att bygga om badet så jag förväntade mig en mycket stor förändring, men så var det inte. Dock så hade de ju byggt ut ett torn med 3st vattenrutschbanor som var ganska sköna varav en som man kunde åka med ringar i. Fiket var också omgjort, men inget imponerande. Några extra lysen här och där under vattnet, extra barnavdelning och möjligheten att simma ut på utsidan av badet trots ca 10 minusgrader ute.

Nåja, det var kul att vara där några timmar med älsklingsgumman och det var garanterat bra motion. Tyvärr tänkte jag inte på att ta någon bild, men det går säkert att finna på www.storsjobadet.se . Jo föresten, temperaturen i vattnet var märkbart förhöjd. Om jag minns rätt så var det ca 22 grader förr. Min gissning är att det är minst 26 nu, säkert mer.


Kommentarer
Postat av: Tomtenissen

Jasså, du var i stan och inte sa du något. :O

Fast det är klart, du hade fullt upp med din fästmö.

Min uppfattning om det "nya" badhuset skiljer sig inte mycket från din. Lite småputs här och där men i det stora hela samma badhus som tidigare. Relax-avdelningen är lite mer av en relax-avdelning i jämförelse med tidigare. Och ja, vattnet är definitivt varmare tack o lov. Nu kan man hoppa i direkt utan att få en smärre köldshock. :D

2008-12-10 @ 18:08:26
URL: http://www.pitr.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0