Julen är här

Ja då var det dags för jul igen då. Julen är ganska jobbig måste jag säga. Den är så otroligt viktig för de flesta människor och man lägger massor av tid, energi och pengar på det hela. Julklappar hit och dit, massor av mat och helst ska man befinna sig på flera olika platser samtidigt, annars gnäller någon. Det är stökigt och jobbigt, men det hör ju trots allt till.

Jag har flera gånger tänkt idén att skita i julen och åka utomlands istället, men det har inte blivit av, men något år ska det bli. Tänk vad skönt att slippa tänka på allt som har med julen att göra och bara slappna av någonstans där det är varmt.

I år ska jag fira jul med Likkan och hennes familj. På grund av det blir nu morsan riktigt besviken på mig, men hade jag åkt till morsan igen i jul så hade Likkan blivit riktigt besviken på mig. Alltid är det någon som blir sur och det är tydligen mitt ansvar att se till att alla får som dom vill. Vad jag vill spelar ingen roll. Nåja, nu är det jul och då ska man vara glad.

Likkans familj har flyttat in i en föredetta lada. Ska bli intressant att se hur det ser ut där. Vi ska vara där julafton och juldagen, sedan åker vi tillbaka till Sveg igen då Likkan ska jobba på annandag jul. Efter det åker vi till Östersund och hälsar på morsan.

Just nu sitter jag fortfarande kvar på jobbet och väntar på att klockan ska bli fem någon gång, så jag få dra härifrån och hinna med en del saker innan jag kör till Älvdalen.


God Jul på er alla!


Kommentarer
Postat av: Likkan

oj vad dystert det där lät! =O

2010-01-03 @ 14:24:00
URL: http://likkantheallmighty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0