Kickoff

I lördags var det kickoff med jobbet. Det hela började på förmiddagen vid 11.30 då vi skulle spela brännboll. Givetvis skulle det regna konstant, men jag gav inte upp för det. Vi spelade och det visade sig att mitt lag sög för vi kom sist. Alla kunde dock trösta sig med att det bjöds på grillade hamburgare och korv med alla möjliga tillbehör.

Sedan åkte jag hem i några timmar och väntade på kvällen. Det blev inte så många som kom, troligtvis p.g.a. regnet, men det blev skoj ändå. De hade smällt upp ett stort tält som vi satt och åt drack i. Vi hade också underhållning i form av en trubadur. Meningen var att vi skulle bjudas på en öl/cider/vin till maten och sedan skulle vi få betala för resten själv. Eftersom en av personerna jag känner inte ville ha någon alkohol så tog jag hand om den biljetten.

Till mat blev det grillat kött, kyckling och någon kryddkorv och till det fanns potatissallad, pastasallad, flera olika såser och sallad. Riktigt gott var det och jag beslutade mig för att äta mer efter första portionen. Det slutade med att jag åt för mycket och kunde knappt röra mig timmen efter, ingen öl kunde jag få ner heller, men när maten väl hade lagt sig och de som skötte grillningen skulle åka därifrån, så undrade de hur de skulle göra med all alkohol som de hade kvar och som de hade sålt. Eftersom de inte skulle vara kvar så fanns det ingen som kunde sälja alkoholen längre, så företaget beslutade att köpa loss allt och bjuda oss på allt vi ville ha.

Folk blev ganska berusade, men det som var ganska kul som jag inte hade räknat med var att även högre chefer släppte loss och vågade dricka. Annars brukar dom ta det lugnt för att det ser bättre ut så, men inte denna gång. Allt som allt var det en trevlig kväll med trevligt folk och bra underhållning.




Kommentarer
Postat av: A friend you know

sminkvideos! <3 Få obegränsad besökare till din blogg på ***bloggbesokare.se***


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0