Nytt körkort

Förra veckan kom jag på att jag fick ett brev från transportstyrelsen för ca ett halvår sedan om att jag ska förnya mitt körkort. Jag har inte tänkt mycket mer på det eftersom jag hade ett helt halvår på mig att skicka in. Nu visade det sig att mitt nuvarande körkort nästan har gått ut snart, så det blev panik att ta ett kort och skicka in ansökan.

Jag bad en kollega på jobbet att ta kort, sedan tog jag med det till fotoaffären och han justerade bilden en aning i photoshop eller liknande och skrev sedan ut det. Jag slängde allt på lådan och skickade in. Jag trodde det skulle ta typ 2 veckor innan jag skulle få kortet, men 3 arbetsdagar efter att jag hade postat ansökan så kunde jag hämta ut det nya körkortet på posten. Det var snabba ryck.

Jag har tydligen fått en ny behörighet på kortet också, AM tror jag att det heter, men det finns ingen förklaring till vad AM står för. Jag skulle gissa på att det är moppe eller nåt liknande.

Förra kortet


NYTT KORT


Jag stör mig på att jag hade så bråttom när jag skulle skicka in kortet, annars hade jag inte tillåtit att jag såg så sur ut på kortet.

Kommentarer
Postat av: Iréne

Oj, vilken skillnad på 10 år. Kolla vad tätt Dina öron ligger mot huvudet nu mot då! Kanske huvudet har växt?

2010-02-15 @ 16:18:21
Postat av: Bjørnar

Hehe... så sur! ;)



Minns du fick körkortet rätt tidigt. Du var väl 18 eller så då.

2010-02-27 @ 21:37:31
Postat av: mickis

2Kolla min MSP blogg: http://mspbloggen.dinstudio.se... Få obegränsad besökare till din blogg på ***bloggbesokare.se***"


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0