Semestern

Ja då är tyvärr verkligheten tillbaka och man är tillbaka på jobbet. Semestern har dock varit underbar.

Det hela började med att jag åkte iväg till Älvdalen och hem till Likkan. Dagen efter runt 20 tiden på kvällen så åkte vi och hennes kompisar samt syrra iväg mot Nynäshamn för att ta båten över till Gotland.


Vi var framme i Nynäshamn runt 01.30 och båten skulle inte gå förrän 04.50 så det blev mycket väntande. Vissa i bilen hade sovit under färden, men eftersom jag var den enda chauffören så fick jag ingen sömn. Ingen sömn fick jag heller medan vi väntade på båten. Jag var jättetrött, men kunde ändå inte sova. När väl båten kom så skulle vi sedan ha 3 timmar på oss innan vi var i Visby så då skulle det minsann bli sova av, men icke. Jag sov ca 15min, mer gick inte.



När vi väl kom fram till Visby så blev det mer körande. Vi skulle nämligen upp till Fårö vilket är ca 7 mil om jag minns rätt. Runt 09.30 var vi framme och jag skulle få sova, men så blev det inte. Alla ville iväg och bada eftersom det var strålande sol och varmt, så jag ville inte vara sämre. När vi kom tillbaka från badandet som slocknade jag däremot omeddelbart och sov tills Likkan tyckte det var dags att väcka mig eftersom hon skulle gå och lägga sig.

Alla dagar utom två så blev det solande och badande på två olika stränder samt i en hamn.





Vi var också och besökte Raukarna på Fårö, en slags klippformation.




En av kvällarna blev det grillfest.



Vi bodde mestadels på Fårö, men åkte även runt på andra ställen. Eftersom Likkans farbror har hus på Fårö så fick vi bo gratis där. Så här såg huset ut.


Mer festande. Vi var på något som kallades Badrestaurangen där det var karaoketävling.



Efter några sköna dagar på Fårö så bar det av mot Rone, en liten by där vi skulle vara med på kubb-VM. Först åkte vi genom Visby för att inhandla tält och käka lite mat.



Innan vi smällde upp tälten i Rone så var vi förbi Jonas och hans familjs gård, kille till Sandra, Likkans syrra.



Sen var campningen igång och inför kubb-VM som skulle börja dagen efter så var vi ju såklart tvungna att värma upp med öl, cider och andra stärkande drycker :)




Dagen efter var då kubb-VM igång och varje lag bestod av 6 personer. Vi var fler än så, så alla kunde inte vara med, men vi var så värdelösa så vi åkte ut efter andra matchen. Vad skulle man då göra resten av helgen? Jo just det, mera drickande :)





Det var fruktansvärt varmt under dessa dagar och man vaknade tidigt varje dag i en pol av svett, så inte ens öl kunde få oss avkyld, så en tripp till närmaste hamn fick det bli för att svalka av sig i vattnet. Därefter mera öl och sprit.



Efter allt festande så såg det hyffsat skräpigt ut på campingen och speciellt vid våra tält så det fick bli städning och sedan lämnade vi campingen och bodde en natt på Jonas gård innan vi åkte tillbaka till Fårö.




Väl tillbaka på Fårö så ringde en god vän till Likkan, Jeffrey, han ville att vi skulle komma på "frityrfest" hos honom i Fårösund. Vi drog dit och det friterades allt möjligt som räkor, kyckling, kött och potatis.






Någon dag därefter så drog vi från Gotland och tillbaka till Älvdalen där Likkan bor. Där skulle det vara "motor och musik" som festivalen heter. Likkan hade hyrt en stuga åt oss på Älvdalens camping. Det var meningen att vi skulle in på festivalområdet åtminstone en av dagarna, men av någon anledning så blev det inte så. Istället blev det festande vid stugan och utanför festivalområdet.





Efter denna helg så hade jag planer på att åka hem igen, men eftersom jag så gärna ville vara med Likkan så stannade jag en vecka till. Hennes familj stack iväg till Gotland så vi fick huset för oss själva. Vi åt god mat och slappade när vi kunde, för övrig tid så fick vi åka till Spjutmo där Likkan jobbade på en vägkrog.



Nu är jag altså tillbaka i Sveg och tillbaka på jobbet, men Likkan följde med mig, så nu har vi varit med varandra varje dag i 4 veckor. Något som hände under första veckan på Gotland var att jag och Likkan blev ihop, så nu är vi ett par. Puss älskling!








Kommentarer
Postat av: LDA

Naaaw ;) Puss på dig <3

2008-08-21 @ 17:19:00
URL: http://likkantheallmighty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0