Blogga

Bloggar jag för lite? På senaste tiden har det blivit mindre om mindre inlägg. Beror det på att det händer för lite saker i mitt liv eller händer det för mycket? Jag tänker ibland "ska jag skriva en blogg nu eller inte, det har ju inte hänt något speciellt." Men verklighet är kanske att det har hänt för mycket. Det är svårt det där.

I mitt arbetsliv händer så mycket nu förtiden att jag försöker förtränga det. På min fritid så vill jag inte tänka jobb för att jag är slutkörd helt enkelt.

På senaste tiden har det varit mycket att fundera på. Jag blev erbjuden ett bra jobb i Stockholm som jag efter mycket fundering tackade nej till. Det hade varit bättre betalt, men vill jag verkligen flytta till Stockholm? Sen såg jag på ams.se ett annat jobb som är ett av mina drömjobb och jag tänkte direkt "Det här söker jag" men efter lite mer funderande så gjorde jag aldrig det. Det jobbet är också i stockholmsregionen och jag vet att jag hade haft mycket stor chans att få just det jobbet, men jag tog inte chansen.

En anledning till att jag inte har gjort det är Likkan. Tjejen som jag älskar så otroligt mycket och jag gör allt för att få vara med henne så mycket som möjligt. Jag vill inte byta jobb om jag inte vet att hon kan flytta med.

Dessutom har jag och Likkan funderat på att flytta ihop och det vore så underbart. Om hon flyttar hit och söker jobb här så finns det inte mycket som kan få mig att ta ett jobb i Stockholm, inte ens om det är väldigt bra betalt. Jag trivs ju faktiskt bra med det jobb jag har nu också så har jag Likkan här också så blir det inte jobbyte i första taget.

Nu väntar jag med spänning på framtiden!

Kommentarer
Postat av: LDA

Det är ju faktiskt trevligt att bli erbjuden jobb, även om man tackar nej. =) "Tänk på barnen i Afrika!" eller kanske alla arbetslösa arbetssökande vi har i Sverige. jag placerar även mig själv i den kategorin.. ^^ Tacka inte nej till ett jobb du vill ha pga mig bara. Love you!

2008-10-29 @ 23:12:44
URL: http://likkantheallmighty.blogg.se/
Postat av: Strukt

Att byta jobb är en sak, men att flytta til en annan stad pga det är en annan. Är gräset grönare på andra sidan eller inte? Behöver du dom extra pengarna? Kanske det blir dyrare att bo i stockholm också ?



Det skulle nog otroligt mycket till om jag skulle vilja flytta til Oslo tex...



Tror nog du gjorde rätt val Bejje, ta nu hand om flickan din, det är det som är viktigast. ;)

2008-10-29 @ 23:34:03
URL: http://www.strukt.biz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0