Invandrare

Rubriken är kanske lite missvisande. Det här gäller inte invandrare generellt, men jag blev osäker på vad folkslaget heter, är det muslimer?

Jag stör mig ganska mycket på dessa invandrarkvinnor som absolut ska gå med huvudet dolt i en slöja därför att deras religion säger att det ska vara så. T.ex. när jag gick i skolan var det helt ok för invandrare att bära slöja i klassrummet, men om en svensk kille bar keps i klassrummet så bads han omedelbart att ta av sig den. Undrade man varför så var anledningen att deras religion sa att det var ok.

Jaha? Nu är det så att vi bor i Sverige och man får väl anpassa sig efter det land man befinner sig i. Religion ska inte styra regler i skola och arbete i modern tid. Att inte tillåta keps men slöja är diskriminering anser jag.

Nåja, med tanke på det jag har skrivit så tycker jag den här bilden är rätt komisk. Hon måste absolut dölja huvudet, men rövskåran går bra att visa upp :)


Kommentarer
Postat av: Likkan

Hahahaha ja det är kul xD

2010-05-26 @ 19:03:31
URL: http://likkantheallmighty.blogg.se/
Postat av: Anonym

slöja är religiöst, keps är mode.

2010-05-29 @ 16:11:45
Postat av: Anonym

Om en råtta föds i ett stall så blir han ju inte en häst automatiskt... ;)

2010-06-08 @ 02:56:10
Postat av: Kecke

Ute på landsbygden är trucker-keps religion.

2010-07-15 @ 22:07:04
URL: http://bakomspegeln.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ojojoj, vilken okunnoighet....

2011-03-07 @ 10:14:09
Postat av: Sofia strandlund

Tack för alla kommentarerna. Få obegränsad besökare till din blogg på ***bloggbesokare.se***

2012-11-11 @ 08:41:50
URL: http://www.facebook.com/Iphone5Tillbehor/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0